Sorry for the delay, Carlo and thanks for the heads up. I understand. The 304 trigger works.
But now I run into a question, and I can't find a way to find information on this. You see. There is no problem to make the Combined Commands lever act as Force Selector at the same time. That's how I have the parameters in my eng file:
ORTSCruiseControl (
MaxForceSteps ( 10 )
SpeedSelectorStepTimeSeconds ( 0.4 )
comment (** Rapidez con la que la palanca de velocidad seleccionada añade velocidad, 0,3 es un paso en 0,3 segundos **)
DynamicBrakeMaxForceAtSelectorStep ( 50 )
comment (** el freno alcanzará el 100% en este paso, cuanto más bajo sea el paso el porcentaje máximo de freno será también menor **)
NominalSpeedStep ( 5 )
comment (** al pulsar Shift+A o Shift+D cuántas unidades de velocidad debe cambiar la velocidad seleccionada **)
UseThrottle ( True )
UseThrottleInCombinedControl ( True ) comment (** throttle is used as force selector or speed selector even if in combined control **)
UseThrottleAsSpeedSelector ( True )
UseThrottleAsForceSelector ( True )
comment (** recomendado False para las locomotoras eléctricas, True para las diésel **)
StartReducingSpeedDelta ( 0.5 )
comment(** cuanto más bajo sea el número, antes disminuirá la potencia del regulador **)
ForceRegulatorAutoWhenNonZeroSpeedSelected ( True )
comment(** Cuando se selecciona una velocidad distinta de cero, el regulador se pone en automático **)
ForceRegulatorAutoWhenNonZeroSpeedSelectedAndThrottleAtZero ( True )
MaxForceKeepSelectedStepWhenManualModeSet ( True )
ForceResetRequiredAfterBraking ( True )
ForceResetIncludeDynamicBrake ( True )
ResetForceAfterAnyBraking ( True )
DynamicBrakeIsSelectedForceDependant ( True )
Options ( "RegulatorManual, RegulatorAuto, SelectorOn, StartFromZero, EngageForceOnNonZeroSpeed" )
ThrottleFullRangeIncreaseTimeSeconds ( 8 )
comment (** tiempo en segundos necesario para que el regulador alcance el 100% de la potencia **)
ThrottleFullRangeDecreaseTimeSeconds ( 8 )
comment (** Tiempo en segundos necesario para que el regulador disminuya al 0% de la potencia **)
DynamicBrakeFullRangeIncreaseTimeSeconds ( 8 )
comment ( ** Igual que el anterior, pero para el frenado dinámico ** )
DynamicBrakeFullRangeDecreaseTimeSeconds ( 8 )
comment ( ** Igual que el anterior, pero para el frenado dinámico ** )
DefaultForceStep ( 3 )
SpeedSelectorIsDiscrete ( True )
DisableCruiseControlOnThrottleAndZeroSpeed ( False )
comment (** Si el tren está parado y se aumenta el acelerador y el CC sigue en automático, esto revertirá el modo a manual **)
DisableCruiseControlOnThrottleAndZeroForce ( False )
comment (** si el tren está en movimiento y se aumenta el acelerador y el CC sigue en automático y la fuerza seleccionada es cero, esto revertirá el modo a manual **)
DynamicBrakeCommandHasPriorityOverCruiseControl ( False )
HasIndependentThrottleDynamicBrakeLever ( False )
HasProportionalSpeedSelector ( True )
DoComputeNumberOfAxles ( True )
StartInAutoMode ( True )
)
But to me what I would be interested in, and what I haven't found information about, is to make the Combined Controls lever control the speed (and/or if possible also control the Force with it). If I change certain parameters, it does, but the train power output (Throttle) is always zero and the train does not move.
I'm sure it's silly but I can't figure it out, I'm hoping someone can give me a clue. This CC thing is really very complex and the websites that explained it have disappeared or don't provide examples. And looking for information browsing here is a strenuous task, if it exists at all.