Wyzwalacz


❮Główna

Wstęp

Wyzwalacz jest obiektem, nazwijmy to, technologicznym. Nie występuje jako tako na szlakach, jest on potrzebny do tego, by wywoływać odpowiednie stany semaforów (pasy, Sz).

V60/V100/Sz

Zaznaczenie którejś z tych opcji i nastawienie przebiegu na wyzwalacz spod semafora zdolnego do pokazania odpowiedniego sygnału (V60 - z pasem pomarańczowym, V100 - z pasem zielonym, Sz - z komorą światła białego) spowoduje uruchomienie właśnie tego sygnału. Przykład: Tutaj przypadek, gdy semafor nie umie podać odpowiedniego sygnału:

V/Sz reset

Ustawienie wyzwalacza z tą opcją spowoduje, że zadziała on jak maska dla innych wyzwalaczy będących za nim w przebiegu. Coś takiego jest potrzebne, żeby z jakiegoś powodu nie podał się nam sygnał ze złym pasem lub w ogóle z pasem (również Sz). Najlepiej wyjaśni to przykład: Taka dość dziwna sytuacja. Gdy przebieg jest nastawiony na wprost (granatowy), dostajemy sygnał z pasem tak, jak to być powinno. Mamy jednak dość dziwną sytuację (pewnie tam są jakieś roboty torowe), przy której (gdyby nie "Pas/Sz reset") też dostalibyśmy V100! Bo po drodze jest jednak wyzwalacz. Ale ten szary nam go zasłania, więc dostajemy V40.
Można to również rozwiązać w inny sposób - ustawić w rozjeździe krzyżowym zielony wyzwalacz tak, aby nie było innej możliwości niż przejazd po nim jadąc "na wprost".
Wskaźnik W5 posiada już w sobie taką funkcję, więc nie jest konieczne ustawianie tego obiektu na wyjazdach ze stacji.

❮Główna