Tarcze ostrzegawcze
❮Główna
Tarcze świetlne
Niewiele dłużej niż przy sygnalizatorach powtarzających. Mamy co najwyżej dwie opcje:
- Tarcza przelotowa - zaznacz, jeżeli tarcza ma być tarczą przelotową przy semaforze kształtowym (więcej informacji tutaj).
- 0-Tarcza dwustawna 1-czterostawna - brak zaznaczenia powoduje, że tarcza zachowuje się tak, jakby górna, zielona komora była wyłączona (tylko sygnały Os1 i Os4), aktywna jest jedynie pomarańczowa. Jeżeli pole pozostanie zaznaczone, sygnalizator będzie się zachowywał jak zwykły, który podaje wszystkie sygnały (Os1, Os2, Os3, Os4). Opcja jest domyślnie włączona, występuje tylko w tarczach dwukomorowych.
Tarcze kształtowe
Kształtówki też mają jedną, małą opcję konfiguracji:
0-niezal. od sem., 1-link dla sem. - zaznaczenie pozwoli na wybranie drogi do semafora, do którego odnosić się będzie tarcza. Jazda na inny semafor, mimo że pokazujący np. Sr2, nie wywoła innego wskazania tarczy niż Od/Ot1.
❮Główna