Tarcze manewrowe


❮Główna

Wstęp

Tarcze manewrowe w tym pakiecie są, wg mnie, prostsze w konfiguracji niż u "konkurencji" ;). Mamy tylko jeden typ i dwie. Sposób używania identyczny tarcz kształtowych jest identyczny ze świetlnymi. No i przede wszystkim działają one mniej więcej tak, jak w rzeczywistości, trzeba ich tylko odpowiednio używać, ale o tym w dodatku dla twórców zadań znajdującym się w katalogu trasy. Niestety, aby w pełni wykorzystać tarcze manewrowe tego pakietu, trzeba grać na OR. Gdyby MSTS był dokończonym produktem, też by to było możliwe, ale no...

Konfiguracja, ustawianie

Proste do bólu:

Ustawianie? Nie ma tu absolutnie żadnej filozofii. Tam, gdzie trzeba, tam stawiasz. Tarcza działa. Nie ma nawet wyzwalacza, który wymuszałby sygnały manewrowe - robi to albo W5 (punkt zawracania musi być przed nim), albo koniec toru (bocznicy).

Tarcza przy semaforze

Nawet tutaj nie ma żadnej konfiguracji. Jeśli potrzebujesz tarczy przy semaforze, który nie potrafi podać Ms2, po prostu ją ustaw. Nie ma znaczenia kolejność znaczników, choć zalecam ustawienie najpierw znacznika tarczy: Semafor bez tarczy w przypadku ustawienia przebiegu manewrowego pokaże S1/Sr1, ale przejazd będzie możliwy.

❮Główna