Elvas Tower: Trouble maneuvering in Openrails - Elvas Tower

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Trouble maneuvering in Openrails I need help! Rate Topic: -----

#1 User is offline   jorgegonzalito 

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Posted 13 July 2014 - 06:44 PM

I need help! Start an activity Openrails with a GE 65 ton trying to engage a group of wagons that are on another track, but when I do I can not move the train, it is as if braking. I tried loosening all air and hand brakes, but the wheels spin is useless but the train is not moving. What am I doing wrong? I will appreciate any response.
P.D: A further test would not be allowed to determine a brake problem as the locomotive could haul one wagon, but it was necessary to accelerate too much. The GE 65-ton can move more than twenty cars in MSTS, but in Open Rails can just one. By changing program parameters appears that the locomotive power are not the same. Suggestions?

#2 User is offline   markus_GE 

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Posted 14 July 2014 - 02:43 AM

En ORTS muchos aspectos de la operación actual de trenes son incluidos más realisticamente que en MSTS. Por ejemplo, mientras en MSTS es posible simplemente acoplar unos vagones, cambiar la dirección y seguir viajando, en ORTS maniobrar es más diffícil, pero realistico: Antes de poder continuar con los vagones acoplados es necesario...
  • aflojar los frenos de mano que estan aplicados por el simulador.
  • conectar las magueras de freno del tren para conectar los nuevos vagones con el sistema de frenos de la locomotora. No sé las teclas para hacerlo, pero puedes verlas en el menú de ayuda (F1), en el la pestana "Keyboard" / "Teclado".
  • esperar hasta que la presión an la tubería de aire ha crecido suficiente para aflojar los frenos automaticos.
Espero que eso ayude.

Saludos, Markus



Click "Show" for English translation.
Spoiler


#3 User is offline   jorgegonzalito 

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Posted 14 July 2014 - 09:27 AM

Markus:
Tu análisis del problema es correcto. Al parecer el grupo de vagones que trataba de acoplar tenia los frenos aplicados. Sin embargo, al quitar el freno de mano el problema susbistía, la locomotora patinaba y el tren no se movía. Debo aclarar que en nuestro país las locomotoras de maniobras por regla general no acoplan las mangueras de freno a los vagones y solo frena la locomotora. Probé dejando un solo vagon acoplado a la locomotora y el conjunto se movió, aunque el sonido de aceleración de la locomotora resultaba muy elevado en proporción a la velocidad de movimiento. Al cortar la aceleración el conjunto de locomotora y vagón se detenía inmediatamente sin ninguna etapa de inercia. Debo aclarar que el grupo de vagones consistía en vehiculos cargados. He leído por alli en algun foro, que los parametros de rendimiento de potencia, esfuerzo de traccion y regimen de frenado de Open Rails aun son basicos, y por lo tanto el desempeño de las locomotoras no sería el que deberia esperarse. El problema se solucionaría modificando la configuración de esos parámetros en cada vehiculo de traccion, lo cual solo puede ser realizado por gente que conozca bien el tema de retocar los archivos ENG. Esto se haría además, si se tomara la decisión de volcarse totalmente a Open Rails y no usar mas el MSTS, pues éstos cambios de configuración afectaría el desempeño de las locomotoras en el MSTS original. Lamentablemente, la notable mejoría de calidad de imagen y rendimiento de fraps de Open Rails no sirve de mucho si se producen éstas dificultades en la operación de los trenes.
A ésto se agregan otros inconvenientes detectados en el Open Rails en la marcha de los trenes, especialmente el trafico AI, ya que las señales se bloquean cuando un tren AI cruza la via contraria, los trenes no paran en las estaciones, el efecto de humo de las diesel es exagerado, y en general el medio ambiente aparece muy oscuro, aún en horas del mediodia. Aún les falta camino por recorrer. Gracias por tu respuesta.

Markus:
Your analysis of the problem is correct. Apparently the group was coupled wagons had the brakes applied. However, when removing the handbrake the problem continued, skated locomotive and the train was not moving. I should clarify that in our country the shunting locomotives generally not engage the brake hoses on wagons, and locomotive brakes only. Tried leaving one wagon coupled to the engine and moved together, although the sound of the engine throttle was very high in proportion to the moving speed. When cutting the throttle assembly locomotive and wagon stopped immediately without any stage of inertia. I should clarify that the group consisted of wagons loaded. I read in some forum over there, the performance parameters power, tractive effort and braking regime Open Rails are still basic, and therefore the performance of the locomotives which should not be expected. The problem was solved by changing the settings of these parameters on each traction vehicle, which can only be done by people who know the subject well tweak the ENG files. This would also, if the decision to completely turn to Open Rails and not more use MSTS, as these configuration changes affect the performance of the locomotives in the original MSTS was taken. Unfortunately, the significant improvement in image quality and performance of fraps Open Rails does not do much if these difficulties arise in the operation of trains.
To this other drawbacks detected in the Open Rails in running trains, especially IA traffic are added, since the signals are blocked when a IA train crosses the contrary track, the trains do not stop at the stations, the diesel smoke effect is exaggerated, and in general the environment appears very dark, even in the midday hours. They still some way to go. thanks for your answer.

#4 User is offline   markus_GE 

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Posted 14 July 2014 - 10:31 AM

No creo que será posible acoplar vagones y moverlos sin conectar la mangueras de frenos en ORTS, puesto que no se introduzca una vez una funciona "bleed off" (no se en castellano). Eso quizas es algo para la lista de deseos. Pero has intentado conectar las mangueras? Si eso no funciona, tenemos un error en ORTS.

La física de las locomotoras diésel puede, a veces, ser un problema, también para mi. Pero, como es así, yo lo soluciono simplemente anadiendo una locomotora más a mis trenes B)

No he entendido lo que dices sobre los problemas de senales.

Pero, para el problema de oscuridad a mediodía, en el menú de opciones de ORTS hay una opción con la que puedes aumentar la luz en ORTS en general. Es un problema que ha sido criticado mucho have unps mese, y esa opción es la respuesta :D

Saludos, Markus



I don´t think it will ever be possible to couple to wagons and move them without linking the air hoses - that is, as long as no bleed-off function is provided. Maybe something for the wishlist. But have you tried connecting the brake hoses? If it doesn´t work that way, we´re talking about an bug in ORTS.

The diesel physics of ORTS can at rare times be a bit of a problem. But my solution to it usually is to add simply another loco to the train.

I didn´t get what you said about signalling problems...

But, there´s a solution for the lighting problem you mentioned: In the options of ORTS there´s a slider to regulate the overall brightness of ORTS. It´s the response to citicism about ORTS being to dark, that has arisen a few months back.

Cheers, Markus

#5 User is offline   jorgegonzalito 

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Posted 17 July 2014 - 02:24 PM

Markus:
Me explico mejor sobre el problema de las señales bloqueadas. Las señales funcionan bien en OR siempre que el path de un trafico AI no cruce la via contraria. En Argentina se circula por la izquierda a la usanza de British Railways, si un tren debe entrar a un desvio ubicado a la izquierda no hay problema, pero si el desvio está a la derecha y para llegar a el debe cruzarse sobre la via contraria, alli se crea un conflicto entre éste path y el de los trenes que vienen en sentido contrario. Esto se ve mas que nada en las estaciones terminales, donde trenes entrantes quedan detenidos en la señal de entrada, y los salientes en la de salida. A partir de alli el trafico queda completamente bloqueado.
En relación a las otras cuestiones del OR, tomo debida nota de la opcion de claridad que me comentas lo cual es importante si se quieren tomar buenas capturas de pantalla. En cuánto al problema de los trenes de carga, ya he comprobado la conexión de mangueras de freno, aflojar frenos de mano, en fin, todo, incluso cambiar los vagones cargados por vacíos y el tren no se mueve. Una General Electric de maniobras de 65 toneladas no puede ni siquiera mover 10 vagones? Ridículo!!! Gracias y saludos!!

Markus:
Let me explain more about the problem of blocked signals. The signals work well in Open Rails if the path of an IA traffic does not cross the opposite track. In Argentina drive on the left in the style of British Railways, if a train should come to a detour on the left no problem, but if the diversion is to the right and to be crossed to reach the over the counter track, there a conflict between this path and the train coming in the opposite direction is created. This looks more than anything in the terminal stations where inbound trains are detained in the input signal, and the output projections. From there the traffic is completely blocked.
Regarding the other issues OR, volume due note of the option you mention me clearly which is important if you want to take good screenshots. In much the problem of freight trains, I've checked the brake hose connection, loosen hand brakes, in short, everything, even switching wagons loaded with empty and the train does not move. A General Electric 65-ton shunting can not even move 10 wagons? Ridiculous!!! Thanks and regards!

#6 User is offline   markus_GE 

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Posted 18 July 2014 - 04:06 AM

Hm, el problema con los senales es un poco extrano para mi. Solo podría ser un problema con los paths usando vías iguales, que sin duda no esposible, si la vía yaes bloqueada por un tren. Si es esto, lo unico que puedes hacer es alterar los paths de manera que ya no es posible que un tren bloque un otro. Si eso no es el problema, es un error o en ORTS o en el script de senales. Pero si el script funciona en MSTS, también debe ser un problema con ORTS.

Puedes mover los vagones con esa locomotora si creas un consist en el editor de consists y empiezas una actividad con los vagones ya acoplados a la locomotora? Si no, es un problema con los vagones / la locomotora, si puedes moverlas tenemos un error con ORTS.

Saludos, Markus



Hm, the signalling problem looks a little strange to me. I can just think of it being a pathing problem, with two paths using a track that will at one point be occupied by one train, so that no other train can use it - a deadlock situation. That´s unlikely, but if it is the cause, you´ll have to alter the paths. If it´s not the cause, we´re talking about an ORTS bug or a problem in the signalling script of the route. If the latter, however, works in MSTS, it´s for sure something with ORTS itself as the cause.

Can you move the cars if you have them coupled to the loco right from the beginning of the activity? (Create a consist with the loco and the cars, if necessary, and start right with that consist). If not, it´s probaly about the loco or the cars, if yes, it´s a bug in ORTS.

Cheers, Markus

#7 User is offline   jorgegonzalito 

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Posted 18 July 2014 - 12:02 PM

Markus:
Realizando mas pruebas pude descubrir donde estaba el problema. La función "Bail Off - disengage" supuestamente bloquea los frenos del tren. Pulsando la combinacion de teclas: Shift + - aparece la leyenda "Brakes Initialize" y es posible moverlo. "The bloody lock brakes" como diría un buen inglés! Una vez resuelto éste dilema, me ha sido posible maniobrar sin conectar mangueras de freno, y utilizando solamente el freno de la locomotora. Tambien es posible acoplar cualquier grupo de vagones que este disponible, y maniobras con el sin problemas. No obstante, la existencia de tantos tramites previos a poner en movimiento un tren (quitar frenos de mano, aflojar cilindros de freno, conexion de mangueras, desbloquear frenos, etc), pueden ser realistas quizás pero podrían -segun algunas opiniones- tornar complicada y tediosa la conduccion de trenes en el simulador. Por otra parte, sigue siendo un problema el bajo rendimiento de potencia de traccion de las locomotoras en Open Rails. A veces es preciso aplicar una aceleración equivalente al doble de la empleada en MSTS. La GE 65 ton. con 10 vagones cargados alcanzó los 20 km/h con el regulador al 65%. Con otras locomotoras he tenido que aplicar el 100% para alcanzar una velocidad de 40 km/h. Saludos!

Markus:
Performing more tests could find out where the problem was. The "Bail Off - disengage" allegedly blocking the train brakes. Pressing the key combination: Shift + - appears the legend "Brakes Initialize" and may move. "The bloody lock brakes" as would say a good Englishman! After solving this dilemma, I have been able to maneuver without connecting brake hoses and using only the locomotive brake. It is also possible to attach any group of wagons is available, and maneuvers with no problems. However, the existence of so many formalities prior to setting in motion a train (off hand brakes, loosen brake cylinders, connection hose, release brakes, etc.) may be realistic maybe but could -according to some reviews- turn complicated and tedious driving train simulator. Moreover, the problem remains a low power performance traction locomotives in Open Rails. Sometimes it is necessary to apply an acceleration equal to twice that used in MSTS. The GE 65 ton. with 10 loaded wagons reached 20 km/h with the regulator to 65%. With other engines I have had to apply 100% to reach a speed of 40 km/h. Greetings!

#8 User is offline   markus_GE 

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Posted 18 July 2014 - 03:06 PM

Creo que Shift + - no es la combinación para Bail Off, pero para inicializar los frenos - es decir, rellenar los depositos de presión y aflojar la presión en los cilindros de repente. Pero si funciona, es bien. :unknw:

Con los otros problemas creo que lamentablemente no puede ayudar mucho. Ver al codigo del programa para encontrar errores y soluciones no es porque soy miembro del ORTS Dev Team.

Saludos, Markus


I think Shift + - is not the Bail Off function, but the Initialize Brakes command. IE, all reservoir will immediately be filled and all brake cylinder pressure released. But if it works for you, OK :good:

I fear, however, I can´t help with the other problems. Programing, IE looking at the code to find errors and work ou solutions isn´t why I´m a member of the team...

Cheers, Markus

#9 User is offline   KiwiPeter 

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Posted 23 July 2014 - 05:09 AM

View Postmarkus_GE, on 14 July 2014 - 10:31 AM, said:

I don´t think it will ever be possible to couple to wagons and move them without linking the air hoses - that is, as long as no bleed-off function is provided.


How do we use a hump yard, then? How to make the wagons roll down the ramp?

Correct me if I'm wrong, but if I close both valves on a coupling hose before disconnecting it, then the brakes stay released. I can then push the wagon, uncouple (in reality uncouple before moving off, of course) and the wagon will then keep rolling.

I have seen a video of a hump yard in either MSTS or OR, don't remember which. So, there must be a way.

Regards,
Peter.

#10 User is offline   markus_GE 

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Posted 23 July 2014 - 01:41 PM

I think I have forgotten to do what I had in mind when posting what you quoted above - add the bleed-off functionality request to the wishlist. Will do it right away.

Cheers, Markus

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