Elvas Tower: sms file that triggers the wheel slip buzzer - Elvas Tower

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

sms file that triggers the wheel slip buzzer Rate Topic: -----

#1 User is offline   jan111 

  • Fireman
  • Group: Status: Active Member
  • Posts: 122
  • Joined: 11-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Copenhagen
  • Simulator:OpenRails & MSTS
  • Country:

Posted 01 July 2018 - 03:34 AM

None of the solutions for avoiding the wheel slip buzzer has worked for me.
I think there must be an sms file that triggers this sound.
Does anybody know which sms file this is?

#2 User is offline   ebnertra000 

  • Superintendant
  • Group: Status: Elite Member
  • Posts: 1,234
  • Joined: 27-February 17
  • Gender:Male
  • Location:East-Central Minnesota
  • Simulator:OR/TSRE
  • Country:

Posted 01 July 2018 - 07:21 AM

You could just track down the .wav file responsible for the sound as well (if you have an MSTS installation, it's called "control_error_buzz.wav"), and rename it. But that would disable it in all cases, not just for wheelslip.

I think the .sms you're looking for might be "ingame.sms", but I can't verify that now, as I'm away from home

#3 User is offline   ErickC 

  • Superintendant
  • Group: Status: Elite Member
  • Posts: 1,001
  • Joined: 18-July 17
  • Gender:Male
  • Location:Hastings, MN, US
  • Simulator:ORTS
  • Country:

Posted 01 July 2018 - 07:48 AM

Yes, it's ingame.sms. The stream containing the control buzz also includes derail sounds, which are irrelevant to OR, so you can just get rid of the entire stream, since you'd never hear that buzz in real life anyway. Try this:

SIMISA@@@@@@@@@@JINX0x1t______


Tr_SMS (
	ScalabiltyGroup( 3
		Activation 	(	ExternalCam()	CabCam()	PassengerCam()	)
		Deactivation(	)
		Ignore3d ()
		Streams ( 2
			Stream(
				Priority( 5 )
				Triggers( 33
					Skip( 01 ) Initial_Trigger( DisableTrigger(  6 ) )
					Skip( 02 ) Initial_Trigger( DisableTrigger(  7 ) )
					Skip( 03 ) Initial_Trigger( DisableTrigger(  8 ) )
					Skip( 04 ) Initial_Trigger( DisableTrigger(  9 ) )
					Skip( 05 ) Initial_Trigger( DisableTrigger( 10 ) )
					
					Skip( **** Slow. **** )
					Skip( 06 ) Random_Trigger(	Delay_Min_Max( 0   6 ) Volume_Min_Max( 0.4 0.7 ) PlayOneShot( 2	File( "01.wav" -1 ) File( "02.wav" -1 ) SelectionMethod ( RandomSelection ) ) ) 
					Skip( 07 ) Random_Trigger(	Delay_Min_Max( 0   6 ) Volume_Min_Max( 0.7 1.0 ) PlayOneShot( 2	File( "03.wav" -1 ) File( "04.wav" -1 ) SelectionMethod ( RandomSelection ) ) ) 
					Skip( 08 ) Random_Trigger(	Delay_Min_Max( 2   8 ) Volume_Min_Max( 0.4 0.7 ) PlayOneShot( 2	File( "05.wav" -1 ) File( "06.wav" -1 ) SelectionMethod ( RandomSelection ) ) ) 
					Skip( 09 ) Random_Trigger(	Delay_Min_Max( 2   8 ) Volume_Min_Max( 0.7 1.0 ) PlayOneShot( 2	File( "07.wav" -1 ) File( "08.wav" -1 ) SelectionMethod ( RandomSelection ) ) ) 
					Skip( 10 ) Random_Trigger(	Delay_Min_Max( 3  10 ) Volume_Min_Max( 0.7 1.0 ) PlayOneShot( 2	File( "03.wav" -1 ) File( "05.wav" -1 ) SelectionMethod ( RandomSelection ) ) ) 
					
					Skip( 11 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	 1	EnableTrigger  (  6 ) )
					
					Skip( 12 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	10	DisableTrigger (  6 ) )
					Skip( 13 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	10	EnableTrigger  (  7 ) )
					
					Skip( 14 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	20	DisableTrigger (  7 ) )
					Skip( 15 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	20	EnableTrigger  (  8 ) )
					
					Skip( 16 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	30	DisableTrigger (  8 ) )
					Skip( 17 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	30	EnableTrigger  (  9 ) )
					
					Skip( 18 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	40	DisableTrigger (  9 ) )
					Skip( 19 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	40	EnableTrigger  ( 10 ) )

					Skip( 20 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	 1	DisableTrigger (  6 ) )
					
					Skip( 21 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	10	EnableTrigger  (  6 ) )
					Skip( 22 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	10	DisableTrigger (  7 ) )
					
					Skip( 23 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	20	EnableTrigger  (  7 ) )
					Skip( 24 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	20	DisableTrigger (  8 ) )
					
					Skip( 25 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	30	EnableTrigger  (  8 ) )
					Skip( 26 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	30	DisableTrigger (  9 ) )
					
					Skip( 27 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	40	EnableTrigger  (  9 ) )
					Skip( 28 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	40	DisableTrigger ( 10 ) )

					Skip( 29 ) Discrete_Trigger ( 25	DisableTrigger(  6 ) )
					Skip( 30 ) Discrete_Trigger ( 25	DisableTrigger(  7 ) )
					Skip( 31 ) Discrete_Trigger ( 25	DisableTrigger(  8 ) )
					Skip( 32 ) Discrete_Trigger ( 25	DisableTrigger(  9 ) )
					Skip( 33 ) Discrete_Trigger ( 25	DisableTrigger( 10 ) )
				)				
			)
			Stream(
				Priority( 5 )
				Triggers( 33
					Skip( 01 ) Initial_Trigger( DisableTrigger(  6 ) )
					Skip( 02 ) Initial_Trigger( DisableTrigger(  7 ) )
					Skip( 03 ) Initial_Trigger( DisableTrigger(  8 ) )
					Skip( 04 ) Initial_Trigger( DisableTrigger(  9 ) )
					Skip( 05 ) Initial_Trigger( DisableTrigger( 10 ) )
					
					Skip( **** Slow. **** )
					Skip( 06 ) Random_Trigger(	Delay_Min_Max( 0  6 ) Volume_Min_Max( 0.4 0.7 ) PlayOneShot( 2	File( "01.wav" -1 ) File( "02.wav" -1 ) SelectionMethod ( RandomSelection ) ) ) 
					Skip( 07 ) Random_Trigger(	Delay_Min_Max( 0  6 ) Volume_Min_Max( 0.7 1.0 ) PlayOneShot( 2	File( "03.wav" -1 ) File( "04.wav" -1 ) SelectionMethod ( RandomSelection ) ) ) 
					Skip( 08 ) Random_Trigger(	Delay_Min_Max( 2  8 ) Volume_Min_Max( 0.4 0.7 ) PlayOneShot( 2	File( "05.wav" -1 ) File( "06.wav" -1 ) SelectionMethod ( RandomSelection ) ) ) 
					Skip( 09 ) Random_Trigger(	Delay_Min_Max( 2  8 ) Volume_Min_Max( 0.7 1.0 ) PlayOneShot( 2	File( "07.wav" -1 ) File( "08.wav" -1 ) SelectionMethod ( RandomSelection ) ) ) 
					Skip( 10 ) Random_Trigger(	Delay_Min_Max( 3  10 ) Volume_Min_Max( 0.7 1.0 ) PlayOneShot( 2	File( "03.wav" -1 ) File( "05.wav" -1 ) SelectionMethod ( RandomSelection ) ) ) 
					
					Skip( 11 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	 1	EnableTrigger  (  6 ) )
					
					Skip( 12 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	10	DisableTrigger (  6 ) )
					Skip( 13 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	10	EnableTrigger  (  7 ) )
					
					Skip( 14 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	20	DisableTrigger (  7 ) )
					Skip( 15 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	20	EnableTrigger  (  8 ) )
					
					Skip( 16 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	30	DisableTrigger (  8 ) )
					Skip( 17 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	30	EnableTrigger  (  9 ) )
					
					Skip( 18 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	40	DisableTrigger (  9 ) )
					Skip( 19 ) Variable_Trigger ( Variable1_Inc_Past	40	EnableTrigger  ( 10 ) )

					Skip( 20 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	 1	DisableTrigger (  6 ) )
					
					Skip( 21 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	10	EnableTrigger  (  6 ) )
					Skip( 22 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	10	DisableTrigger (  7 ) )
					
					Skip( 23 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	20	EnableTrigger  (  7 ) )
					Skip( 24 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	20	DisableTrigger (  8 ) )
					
					Skip( 25 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	30	EnableTrigger  (  8 ) )
					Skip( 26 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	30	DisableTrigger (  9 ) )
					
					Skip( 27 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	40	EnableTrigger  (  9 ) )
					Skip( 28 ) Variable_Trigger ( Variable1_Dec_Past	40	DisableTrigger ( 10 ) )

					Skip( 29 ) Discrete_Trigger ( 25	DisableTrigger(  6 ) )
					Skip( 30 ) Discrete_Trigger ( 25	DisableTrigger(  7 ) )
					Skip( 31 ) Discrete_Trigger ( 25	DisableTrigger(  8 ) )
					Skip( 32 ) Discrete_Trigger ( 25	DisableTrigger(  9 ) )
					Skip( 33 ) Discrete_Trigger ( 25	DisableTrigger( 10 ) )
				)	
			)
		)
	)
)



I don't even know if the other streams serve any purpose, either. Maybe this might be better, then:

SIMISA@@@@@@@@@@JINX0x1t______


Tr_SMS (
	ScalabiltyGroup( 3
		Activation 	(	ExternalCam()	CabCam()	PassengerCam()	)
		Deactivation(	)
		Ignore3d ()
		Streams ( 0
		)
	)
)


#4 User is offline   slipperman 

  • Foreman Of Engines
  • Group: Status: Contributing Member
  • Posts: 760
  • Joined: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:North Nottinghamshire
  • Simulator:MSTS & ORTS
  • Country:

Posted 01 July 2018 - 09:20 AM

Hi Erick,

View PostErickC, on 01 July 2018 - 07:48 AM, said:

I don't even know if the other streams serve any purpose, either. Maybe this might be better, then:

SIMISA@@@@@@@@@@JINX0x1t______


Tr_SMS (
	ScalabiltyGroup( 3
		Activation 	(	ExternalCam()	CabCam()	PassengerCam()	)
		Deactivation(	)
		Ignore3d ()
		Streams ( 0
		)
	)
)


01.wav thru to 08.wav are all explosion sounds of various intensity and length. I'm sure they'd be useful if running through a war-torn area, or, maybe, passing a quarrying site, but nothing much else!!

Cheers,
Ged

#5 User is offline   ErickC 

  • Superintendant
  • Group: Status: Elite Member
  • Posts: 1,001
  • Joined: 18-July 17
  • Gender:Male
  • Location:Hastings, MN, US
  • Simulator:ORTS
  • Country:

Posted 01 July 2018 - 06:58 PM

They do contain some interesting parameters, though: triggers that enable and disable other triggers. I don't think that they work, though, I tried them in an SMS to cull some streams that start and stop at certain speeds by distance to no result. On that note, is there a technique for compounding triggers? I want certain streams to be inactive at certain speeds, but also to deactivate at distances where the distance-controlled volume curve has reduced the volume to zero (without affecting streams that still are audible at that distance). I need to cut back a bit on the system resources used by the freight car sounds I am working on (without compromising the quality of the audio), and the best way to do it seems to cull any stream that is inaudible, such as low-speed roll at high speed, and close sounds at far distances.

#6 User is offline   jan111 

  • Fireman
  • Group: Status: Active Member
  • Posts: 122
  • Joined: 11-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Copenhagen
  • Simulator:OpenRails & MSTS
  • Country:

Posted 02 July 2018 - 03:44 AM

View Postslipperman, on 01 July 2018 - 09:20 AM, said:

Hi Erick,

01.wav thru to 08.wav are all explosion sounds of various intensity and length. I'm sure they'd be useful if running through a war-torn area, or, maybe, passing a quarrying site, but nothing much else!!

Cheers,
Ged


I give up

I made the ingame.sms as you suggest, I have only one occurrence of control_error_buzz. wav, which is a completely silent one, in the whole Train Simulator folder.
I stll get the wheel slip buzzer!!!!

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users